Zmiana pól kodów rabatowych w KQS 4.4

wysyłka kodu rabatowego kqs

Na koniec roku KQS postanowił wydać chyba ostatnią w tym roku drobną poprawkę, a raczej usprawnienie sklepu które od dłuższego czasu było poruszane na forum oraz w opinii ludzi. Chodzi o kod rabatowy a dokładnie o pole na wpisanie kodu rabatowego które w koszyku było mało widoczne dla klientów. Pojawiało się ono w formie linku ( odnośnika ) na liście produktów pod nazwą produktu.

kod rabatowy kqs.store

Natomiast polem na bon kwotowy, było pole poniżej listy produktów w koszyku które zmniejszało całość zamówienia o ustawioną wcześniej wartość samego bonu.

W przypadku kodów rabatowych ( nie mylić z bonami kwotowymi ), można było umieścić pole do wpisania tego kodu na karcie produktu obok ikonki dodawania do koszyka :

kody rabatowe kqs

co było chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o miejsce do wpisywania tego kodu.  Pole to widniało tylko w produktach, których dotyczył kod rabatowy więc wszystko zależało od odpowiedniego ustawienia kodu rabatowego ( przeczytaj więcej o ustawieniach kodów rabatowych ).

Najnowsze usprawnienie sklepu, jak czytamy na stronie KQS to :

Pole na kod rabatowy wyświetlane do tej pory na stronie produktu zostało przeniesione do koszyka i umożliwia również wprowadzenie bonu kwotowego.

co na pierwszy rzut oka może niektórych rozwścieczyć. Bo jeśli projektowane było pole na kod rabatowy na karcie produktu, by podświadomie zachęcić klienta do wyszukania kodu rabatowego dla sklepu ( a w rzeczywistości trafi na stronę informacyjną sklepu z opisem w jaki sposób zdobyć kod: newsletter, kod na kolejne zakupy itp. ), to dlaczego teraz to pole zostało przeniesione w koszyk ?

Postanowiłem więc sprawdzić jak w praktyce to działa i czy może też pole kodu rabatowego które występowało pod nazwą produktu na liście produktów w koszyku zostało przeniesione do wspólnego pola pod listą ( tam gdzie było pole na bon kwotowy ). Pliki aktualizacji pobrane z tych samych plików które były przesyłane przez KQS jako update do wersji 4.4 bo oficjalnej informacji drogą e-mailową o drobnych zmianach nie ma i nigdy nie było.

Po aktualizacji zniknęła zmienna w szablonie graficznym na stronie produktu : {KOD_RABATOWY} oraz pole na szablon graficzny tego elementu. Więc nie pojawi się już na karcie produkt pole do wpisywania kodu – a szkoda 🙁

Kolejna zmiana, to brak w koszyku na liście produktów tego odnośnika gdzie wcześniej można było wpisać kod rabatowy

kod rabatowy koszyk

Zostało tylko pole na wpisanie bonu kwotowego co zapewne wielu klientów wprowadzi w błąd, bo bon kwotowy to nie kod rabatowy – a została stara informacja : “Jeśli posiadasz BON rabatowy wpisz go poniżej” – informację tą można oczywiście ręcznie zmienić w szablonie graficznym koszyka lub w pliku językowym sklepu.

Jak widać, nie każda zmiana jest na PLUS, choć zapewne po interwencji wielu użytkowników może się to zmieni. Dlatego jeśli nie chcesz stracić pola na wpisanie kodu rabatowego na stronie produktu, to nie wykonuj aktualizacji.

6 thoughts on “Zmiana pól kodów rabatowych w KQS 4.4

    1. Ma to wielowątkowe zastosowanie z uwagi na różną dystrybucje kodów i zachęcanie klientów do poszukiwania kodów dla danego sklepu już na poziomie strony produktowej ( a nie strony koszyka ). Po nowym roku rozpiszę działania niektórych sklepów oraz plusy i minusy widoczności pola na karcie produktowej.

  1. Rewelacyjna zmiana! Do tej pory nie spotkałam się z wprowadzaniem kodu rabatowego do każdego produktu osobno. Zawsze sklepy udostępniają jeden kod do wszystkich zakupów który wystarczy wpisać tylko jeden raz a nie np 5 czy 10 razy. Nie rozumiem o co chodzi z tym poszukiwaniem kodów? Klienci lubią szybko i łatwo zakończyć zakupy, standardem jest jeden kod rabatowy (lub kwotowy) w koszyku na samym dole

    1. O poszukiwaniu kodów przez klientów w danym sklepie czytałem już wiele, nie tylko w case study różnych sklepów ale i też na forach w branży ecommerce. Wymiana doświadczeń podczas targów ecommerce spowodowała też u mnie pewnego rodzaju standardy które wykorzystuję w sklepach klientów. Dodatkowo moi klienci szukając rozwiązań zwiększających konwersję w sklepie udają się do firm które się w tym specjalizują i wykonują audyt sklepu. Takie audyty otrzymuję od klientów i wykonujemy w sklepie wszystkie poprawki. A w poprawkach tych były też informacje o likwidacji pola kodu rabatowego w koszyku a dodanie tego pola na karcie produktowej. Pomijam jeszcze fakt, że poprzednie pola na kod rabatowy w koszyku były niewidoczne ( i nie można było tego zmienić ) więc wstawianie pola na karcie produktu było najlepszym rozwiązaniem. Aktualnie jest w koszyku 1 pole i pojawia się niezależnie od tego, czy w sklepie mammy aktywne kody rabatowe czy nie – więc jeśli ktoś nie korzysta z kodów rabatowych czy bonów kwotowych, to pole do wpisywania tych kodów będzie widoczne ( i tylko ręczne usunięcie kodu z szablonów graficznych rozwiązuje ten problem ). Wcześniej pola na kod rabatowy wyświetlały się w zależności od tego czy w sklepie były kody czy też nie.

      Kolejna sprawa jeśli chodzi o poszukiwanie kodu do sklepu – potencjalny klient pole na kod rabatowy widzi na karcie koszyka gdzie już prawie ukończył finalizację zamówienia. W tym momencie zostaje rozproszony bo widzi że jest pole na kod rabatowy i być może uruchomi przeglądarkę google w celu wpisania nazwy sklepu oraz słowa klucz “kod rabatowy”. Tym sposobem będzie chciał obniżyć wartość zakupów lub sprawdzić jak taki kod rabatowy można zdobyć. I tutaj ważne jest, by po wyszukaniu w googlach klient trafił na naszą stronę sklepu gdzie są podane informacje o kodach rabatowych i sposobach na ich zdobycie. Nie ma sensu, by klient był rozpraszany poszukiwaniem tego kodu na innych portalach bo jak już wcześniej pisałem – jest na finiszu finalizacji zamówienia. I w tym momencie obok pola na kod rabatowy można umieścić odnośnik typu “Sprawdź jak zdobyć kod rabatowy” z przekierowaniem do podstrony informacyjnej. Im szybciej klient się o tym dowie, tym szybciej dokona finalizacji zamówienia.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.