google kqs

Kilka dni po pojawieniu się nowej wersji sklepu 4.6 o której jeszcze nie pisałem na blogu, pojawiły się nowe działy w administracji dotyczące ustawień najważniejszych narzędzi jakie oferuje Google.

Sklepy które dokonały aktualizacji zaraz po jej wydaniu będą musiały ponownie wykonać aktualizację by nowe działy pojawiły się w ich panelu administratora.

Warto zakupić sobie dostęp do aktualizacji na okres przynajmniej 12 miesięcy po to właśnie, by mieć pod ręką aktualne wersje update sklepu KQS. Niestety są sklepy które wolą co chwilę kupować jednorazowe aktualizacje nie wiedząc o tym że za chwile może pojawić się nowy moduł który ułatwi im wiele spraw w prowadzeniu sklepu.

Jako dowód moich rad jakie przekazuję swoim klientom jest właśnie najnowsza wersja sklepu 4.6 która pojawiła się 12 sierpnia 2017 roku – a kilka dni później pojawiły się nowe opcje i ustawienia dla narzędzi Google.

integracja google z kqs panel admina

W dziale Integracji, pojawiła się nowa opcja „Google” w której znajdziemy najważniejsze narzędzia jeśli chodzi o analizę ruchu i konwersji w sklepie.

google analytics konwersja kqs

Z konfiguracji sklepu do tego działu zostały przeniesione opcje aktywacji modułu Ecommerce oraz miejsce na wklejenie kodu Google Analytics. Pojawiły się też nowe opcje jeśli chodzi o tagi remarketingowe oraz co ważne dla wielu sklepów : link z plikiem XML dla Google Merchant – Zakupy Google.

Taki odnośnik z bazą produktów generowany jest na takiej samej zasadzie co odnośnik do Ceneo oraz innych porównywarek cen.

W przypadku gdy chcemy skorzystać z bardziej zaawansowanych ustawień do integracji z Google Merchant, sprawdzi się tutaj idealnie moduł który już istniał od wielu lat :

http://sklep.megamo.pl/produkt/integracja-sklepu-z-serwisem-zakupy-google

dzięki któremu mamy możliwość przypisania kategoriom w sklepie odpowiednie kategorie w Google Merchant. Dodatkowo możemy określić minimalny stan magazynowy dla produktów które pojawią się w wygenerowanym pliku XML dzięki czemu swobodnie decydujemy sobie o produktach jakie chcemy by znalazły się w promowanych ofertach Google Merchant.

Ciekawą opcją też jest możliwość dodania przedrostka lub przyrostka do nazwy produktu np. :

XXXXXX Moja nazwa produktu

Moja nazwa produktu XXXXXX

Najważniejsza jednak funkcją integracji jest ręczna możliwość wyboru produktów które znajdą się w Google Merchant. Możemy sami zadecydować, które produkty pojawią się w pliku XML niezależnie od pozostałych integracji ( np. integracją ceneo ). Jeśli chcemy promować tylko 5 produktów – nie ma z tym problemu, wystarczy je zaznaczyć w panelu administratora i wygenerować link do pliku XML.

 

 

Dodaj komentarz