Statystyki sprzedaży w sklepie

statystyki sprzedaży kqs

Statystyki sprzedaży produktów w sklepie KQS nie są tak bardzo rozbudowane jak ma to miejsce w innych oprogramowaniach do prowadzenia sklepu internetowego. Moduł statystyk opiera się głównie o sumę ilości sprzedaży w bieżącym i poprzednim miesiącu ( z podziałem na dni w których jest informacja o ilości zamówień oraz sumy przychodów ), oraz na sumę ilości sprzedaży w bieżącym roku oraz poprzednim ( tym razem z podziałem na miesiące ).

Pozostałe statystyki to : 100 ostatnich wejść na stronęNajczęściej kupowane produkty oraz Strony odsyłające ( ale tylko te, które doprowadziły do złożenia zamówienia przez klienta ).

Dla większości małych sklepów takie statystyki w zupełności wystarczą, niektóre sklepy nawet nie zaglądają do tego działu, ale w przypadku gdy chcemy dowiedzieć się więcej na temat naszych klientów czy ilości sprzedanych produktów ( lub konkretnego produktu ) w określonym przedziale czasowym – to niestety nie znajdziemy takiej możliwości w sklepie KQS.

W ostatnim czasie pozbierałem wszystkie dodatki jakie zostały przez nas przygotowane ( pod sklep KQS.store ) i będę je sukcesywnie opisywał w osobnych artykułach, a że jest ku temu okazja, to podzielę się dzisiaj dodatkiem M-Raporty – a konkretnie opisem co tak na prawdę ten dodatek posiada.

Funkcjonalność

Moduł posiada analizę sprzedaży dla 4 różnych wariantów:

  • Klienci
  • Produkty
  • Miasta
  • Pracownicy

Główną funkcjonalnością jest możliwość wyboru zakresu dat ( data od …. data do ), sortowanie po nazwie / ilości oraz po nazwie dla wszystkich wariantów.

Statystyki klientów

Statystyki klientów – informują o łącznej liczbie klientów którzy złożyli zamówienia w danym okresie a także o liczbie zrealizowanych zamówień, ilości sprzedanych produktów czy łącznej wartości zamówień. Wyliczona jest też średnia wartość zamówienia czy średnia cena produktu.

statystyki klientów w sklepie kqs

Po wybraniu danego okresu, można w szybki sposób sprawdzić klientów którzy dokonali największej ilości zamówień ( wg. wartości zakupów ) lub wg. liczby zakupionych produktów.

wykres statystyki klientów kqs

Dzięki szczegółowym danym, mamy możliwość sprawdzenia jakie to były zamówienia klientów ( numery zamówień w sklepie, data złożenia zamówienia, produkty zakupione ).

szczegółowe dane klientów

Statystyki produktów

Statystyki produktów – to statystyki dzięki którym sprawdzimy jakie produkty były najczęściej kupowane w naszym sklepie.

statystyki sprzedaży produktow kqs

Dodatkowo mamy możliwość sprawdzenia, w których zamówieniach te produkty się sprzedały dzięki opcji “Zamówienia” która wyświetla się na liście sprzedanych produktów

statystyki produktów zamówienia kqs

Dodana jest też opcja STWZ ( Szacowany Termin Wyczerpania Zapasów) dzięki której system oblicza szacunkowy termin ( na podstawie istniejących statystyk ilości sprzedaży oraz ilości magazynowej ) w którym produkt osiągnie stan magazynowy = 0.

Statystyki miast i miejscowości

Statystyki miasta – mamy podgląd na mapę w której widoczne są zakresy miejscowości w których dokonywane są zamówienia. Czyli wiemy z których miast najczęściej klienci dokonują zakupów w naszym sklepie.

statystyki sprzedaży produktów w miastach

Tak jak w poprzednich wariantach, wyświetlą nam się wykresy kołowe z listą miast i statystykami.

statystyki sprzedaży wykres

Dodatkowo mamy możliwość sprawdzenia, które produkty w danym mieście sprzedawały się najczęściej.

statystyki sprzedaży lista miast

Statystyki pracowników

Statystyki pracownników – przydatne szczególnie dla sklepów, których zamówienia obsługuje kilku administratorów ( handlowców ). W statystykach podawany jest wykres wg. wartości sprzedaży oraz wg. liczby sprzedanych sztuk.

Zaawansowane statystyki pokazują listę zamówień jakie dany administrator obsłużył.

statystyki pracowników kqs

Jeśli jesteś zainteresowany dodatkiem, to możesz go zakupić na stronie:

https://www.megamo.pl/285-hurtownie-i-dropshipping  Udostępniamy wersję demo na 10 dni

4 thoughts on “Statystyki sprzedaży w sklepie

  1. Czy korzystając z Megamo MyAdmin można robić statystyki sprzedaży telefonicznej wprowadzanej przez różnych użytkowników przed opcję “Szybkie zamówienie”. Byłaby to ciekawa statystyka – kto najwięcej sprzedaje / przyjmuje zamówień telefonicznych.

    1. Niestety nie ma podziału na zamówienia wprowadzane ręcznie przez administratora – ale jak masz ochotę sprawdzić możliwości statystyk dłużej niż 10 dni to napisz do nas, a włączymy Ci na miesiąc. Możliwe że ten moduł będzie rozwijany o dodatkowe opcje, ale wszystko zależy od jego popularności.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.