W ostatnich dniach pracujemy nad kolejnymi realizacjami sklepów, ale dzisiejszy news jest raczej spostrzeżeniami na temat sklepów erotycznych w sieci a konkretnie sexshop’ów.
Już nie jeden raz realizowałem zlecenie stworzenia sklepu z zabawkami dla dorosłych, szczególnie że posiadamy do sklepu KQS.store dodatek dzięki któremu można zintegrować się z kilkoma ( lub wybraną ) hurtowniami erotycznymi – w szybki i łatwy sposób zaimportujesz m.in. wszystkie produkty czy też ustawisz swoje marże. Należą do nich :
- DirtyDiana (dirtydiana.pl)
- Eroplace (eroplace.pl)
- F-Toys (ftoys.pl)
- Orion (orion-grosshandel-shop.com)
- Sexshop24 (sexshop24.pl)
- ShotsMedia (shotsmedia.nl)
- One Project Hurtownia (hurt.one-project.pl)
- Playroom (playroom.pl)
- Scalaplayhouse (scalaplayhouse.com)
Chcąc zbadać na nowo konkurencję w branży erotycznej, napotkałem na wiele ciekawych informacji oraz błędów jakie te sklepy posiadają. Nie będę ukrywał, że wpisałem słowo sexshop w wyszukiwarkę google ( pomijam fakt, że w następnych dniach dostane sporo reklam związanych z tą branżą ) to już sklepy z pierwszej 10tki a nawet z kolejnych stron bardzo mnie zaskoczyły.
Po 1: Szata graficzna.
Prosta, szablonowa, lub lekko zmieniona graficznie z uniwersalnej templatki. Z pierwszej dwudziestki wyników wyszukiwania, tylko 2 sklepy miały swój indywidualny projekt graficzny.
Po 2: Strona wejściowa ( info dla dorosłych ).
Nie siedzę dość mocno w przepisach, ale wiem że wymagana jest akceptacja pełnoletności użytkownika – prosta informacja: sklep zawiera materiały o tematyce erotycznej przeznaczonej wyłącznie dla osób pełnoletnich…Dwa przyciski typu : WCHODZĘ / WYCHODZĘ.
W sklepie KQS do ustawienia jest ta opcja w dziale USTAWIENIA / KONFIGURACJA :
Pierwsza strona (strona kontrolna)
Element przeznaczony dla sklepów z zawartością przeznaczoną dla osób pełnoletnich. Na pierwszej stronie zostanie wyświetlona poniższa zawartość oraz dwa przyciski.
Wystarczy wpisać tam swój tekst ( lub kod html ) a strona kontrolna automatycznie się pojawi w sklepie.
Niestety wiele sklepów z akcesoriami dla dorosłych nie posiada takiej strony wejściowej, lub co gorsze, kilka sklepów po wyświetleniu takiej informacji nie miało możliwości wejścia na stronę ( przyciski gdzieś wywiało po za obszar roboczy przeglądarki ). Nie wiem czy administratorzy sklepów to kontrolują, ale zdziwił mnie fakt że sklepy są tak mocno wypozycjonowane na słowo sexshop a posiadają tyle rażących błędów.
Po 3. Responsywność i dostosowanie pod urządzenia mobilne.
Ponad połowa sprawdzonych sklepów z pierwszej 20 top google ( na dzień 08.11.2016 ), nie była responsywna. Przy czym sklepów responsywnych było aż 7 z czego tylko 2 nie miały uniwersalnej templatki sklepu RWD w wersji podstawowej jaką oferuje im autor oprogramowania do prowadzenia sklepu. Czyżby erotyka w wersjach mobilnych nie była popularna ? A może czas wskoczyć w top 10 wyników mobilnych dla branży erotycznej bo przecież google zapowiedziało lepsze promowanie stron responsywnych pod wyszukiwania z urządzeń mobilnych.
Po 4. Rzeka słów kluczowych na stronie głównej sklepu.
Wchodząc na główną stronę widzę totalną sieczkę słów kluczowych umieszczonych w różnym miejscu na sklepie. Czasem jest to zaraz pod menu głównym, inni wstawiają w stopce, a jeszcze ktoś postanowił umieścić słowa w belce bocznej w formie tagów z odnośnikami. Ja rozumiem, że spowodowane jest to pozycjonowaniem sklepu, ale fajnie by było to umieścić w bardziej ciekawy sposób.