Zanim pojawiło się określenie “Responsywny sklep” istniał termin : Mobilny sklep – co jest zupełnie innym podejściem do projektowania. Mobilny sklep jest osobnym sklepem niezależnym od sklepu otwieranym na ekranie komputera i jest budowany typowo pod urządzenia mobilne jak np. telefon czy tablet.
Natomiast Responsywny sklep powoduje ułożenie tej samej treści, produktów w sklepie na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych i to pod jedną domeną ( i jedną bazą danych SQL ). Wygląd sklepu różni się w zależności od wielkości tabletu czy telefonu. Pod urządzeniami mobilnymi sklep dostosowuje swoją treść do szerokości ekranu oraz istnieje możliwość ukrycia niektórych elementów by były niewidoczne na ekranie telefonu.
Responsywny sklep internetowy to dzisiaj standard by dotrzeć ze swoimi produktami do odbiorców mobilnych. Dodatkowo google promuje w wynikach wyszukiwania sklepy które są responsywne dzięki czemu zwiększy się konwersja. Z roku na rok wzrasta liczba użytkowników urządzeń mobilnych, dlatego warto zapewnić im szybkie i komfortowe przeglądanie sklepu internetowego.
Koszty związane z budową responsywnego to głównie koszty stworzenia wysokiej jakości kodu html+css z uwzględnieniem możliwości jakie daje oprogramowanie KQS.store.