błędy kqs.store

Od kilku dni obserwowałem zmiany jakie zachodziły w panelu administratora sklepu KQS.store, a ilość wykonanych aktualizacji w ostatnich tygodniach na zlecenie klientów była chyba rekordowa. Obsługą techniczną obejmujemy zarówno małe jak i większe sklepy dzięki którym mamy możliwość przyjrzenia się bardziej niektórym mechanizmom działania oraz sprawdzić gdzie leży problem.

Zaczęło się od kilku nieudanych aktualizacji które spowodowały liczne błędy w sklepie klienta. W przyczyn mi nie znanych, przestały działać niektóre zmienne jakie można wykorzystać w szablonach graficznych czy też w podstronie kontaktu zmienna o nazwie {FORMULARZ_KONTAKTOWY} – która automatycznie generowała formularz kontaktowy. Zresztą nie byłem sam, gdyż otrzymywałem informację od innych klientów o takim problemie.

I w tym momencie by przywrócić sklep do prawidłowego działania, należy wgrać kopię bezpieczeństwa sklepu którą wykonuję zawsze – a nauczony doświadczeniem swoim oraz klientów nie mogę o tym zapomnieć. Aktualizację sklepu trzeba odłożyć w czasie, jednocześnie informując autora sklepu KQS o zaistniałym błędzie.

Kolejne problemy miały miejsce z płatnościami online Blue Media w ostatnim etapie zamówienia – nie następowało przekierowanie do systemu bankowego i wyskakiwał błąd. W tym wypadku potrzebna była szybka interwencja mojego klienta z twórcą oprogramowania KQS. Dodatkowo do kontaktu włączyli się przedstawiciele płatności Blue Media i z tego co wiem sprawa została rozwiązana. Problem leżał po stronie długości wygenerowanego klucza przez Blue Media – był zbyt długi, a pole do wpisania tego klucza miało ograniczenie znaków i ucinało klucz.

A jeśli mowa o składaniu zamówień, to kolejny problem wykryty w jednym ze sklepów klienta gdzie wykonywaliśmy przeniesienie na nowy serwer a następnie na życzenie klienta dokonana została aktualizacja sklepu do najnowszej wersji. Więc zaskoczeni zostaliśmy ponownie błędami, a chodzi konkretniej o ostatni etap zamówienia, gdzie zamiast potwierdzenia wyświetlał się dziwny błąd :

FPDF error: Could not include font metric file

Dla pewności wykonaliśmy ponowną aktualizację sklepu – niestety nic to nie dało i klient szybko wysłał informację do KQS o błędach. Błąd po kilku godzinach został zlikwidowany i można było wykonać ponowną aktualizację.

W tym samym sklepie został wykryty kolejny błąd – ale zapewne spowodowany wprowadzaniem nowej opcji o której mowa poniżej – czyli nowego systemu przypisywania produktu do kategorii. Okazało się, że podczas edycji produktu, nie dało się w nim niczego edytować gdyż wyskakiwały błędy lub informacja by wybrać kategorię ( która była przecież wybrana ). Błąd szybko został naprawiony po interwencji klienta z twórcą oprogramowania KQS.store

Po ostatniej aktualizacji ( po 15.02.2017r. ) w sklepie, podczas edycji produktu będzie można zauważyć nowy system przypisywania produktu do kategorii. Jeśli produkt chcemy przypisać do więcej niż 1 kategorii – należało go zaznaczyć z wciśniętym przyciskiem „ctrl”. Aktualnie wystarczy kliknąć myszką 2 razy na daną kategorię by produkt został do niej przypisany

edycja kategorii w skleipe kqs

Kategorie do których produkt jest przypisany, można też w szybki sposób usunąć przez przycisk „usuń” widoczny pod wyborem kategorii.

Aktualne wersje sklepu działają stabilnie – tak mi się wydaje. Choć dziś znowu wykonywałem aktualizację w innych sklepach, tak nie zauważyłem większych problemów. Zapewne czas zweryfikuje czy wszystko działa stabilnie, ale moim zdaniem jest to idealny moment by wykonać update sklepu KQS z najnowszych plików.

 

 

Dodaj komentarz