Czyli podsumowanie zbiorcze zmian jakie do tej pory pojawiały się po aktualizacji poprzedniej wersji sklepu z plików pobranych w ostatnich dniach kiedy to było jeszcze możliwe.

Łapczywie dokonywana aktualizacja powodowała sporo błędów w sklepie dlatego też zawsze powtarzamy, by aktualizację sklepu wykonywać na sklepie testowym lub poczekać kilka tygodni gdy większość poprawek będzie już wykonana.

Zmiana wersji php w sklepie

O czym warto wiedzieć przed dokonaniem aktualizacji do wersji 4.7 ? O tym, że zmieniły się podstawowe wymagania jeśli chodzi o serwery:

  • obsługą języka PHP w wersji minimum 5.6 (gd2, iconv, soapClient, json, ionCube 10)
  • baza danych MySQL w wersji minimum 5.6

Więc w trakcie wykonywania aktualizacji należałoby sprawdzić jaką wersję php mamy ustawioną na serwerze i ewentualnie dokonać zmiany do wersji 5.6. W przeciwnym wypadku nie będzie możliwe wykonanie aktualizacji do najnowszej wersji sklepu.

Zmiana wersji php może przynieść wiele problemów, gdyż np. serwery w nazwa.pl nie mają możliwości posiadania różnej wersji php w zależności od podpiętej domeny do serwera, dlatego zmienia się wersję php dla całego hostingu i automatycznie przestają działać inne skrypty lub sklepy które były w starszych wersjach. Jeśli posiadasz wiele sklepów na jednym hostingu w nazwa.pl to aktualizację musisz przeprowadzić na wszystkich sklepach.

Ilość nowych opcji w wersji 4.7 jest spora, dlatego jak zawszę opiszę te najważniejsze i najciekawsze które dla większości z Was będą ciekawe.

Integracja z Google Mechant

Niektórych może zaskoczyć że pojawiła się Integracja z Google Merchant lecz ten element był już opisywany w jednym z ostatnich wpisów : Więcej opcji Google dlatego zapraszam do zapoznania się z nim. To nie tylko integracja z Google ale i też osobne miejsce na kod google analytics czy też możliwość włączenia ustawienia remarketingu.

Przeniesienie cech podstawowych

Dezorientację też powodowała jedna zmiana, bo cechy podstawowe które do tej pory uzupełniało się na karcie produktu, zostały usunięte i przeniesione do ogólnych cech produktu. Spowodowane jest to redukcją ilości profili ( rodzaju ) sklepu który można było wybrać w konfiguracji, więc po aktualizacji nie będziemy mogli już wybrać rodzaju sklepu:

  • Sklep komputerowy,
  • Sklep z Oponami,
  • Drogeria,
  • Sklep Odzieżowy,
  • Sklep z Grami/Oprogramowaniem,
  • Sklep z Zabawkami,

Został tylko podstawowy rodzaj Uniwersalny oraz:

  • Księgarnia
  • Sklep z filmami
  • Sklep z częściami samochodowymi
  • Sklep z częściami do drukarek

Nie ma się co martwić, bo wszystkie cechy z usuniętych profili zostały przeniesione do Cech produktu z możliwością zaznaczenia danej opcji cechy jako cechę podstawową. To daje nam możliwość wyświetlenia tych zaznaczonych cech w dowolnym miejscu na stronie produktu w taki sam sposób jak do tej pory było to możliwe z cechami przypisanymi do profilu sklepu.

Błąd pod IE oraz Microsoft Edge w oknie popup

Spora część klientów też nie była świadoma posiadania jednego ważnego błędu po wykonaniu aktualizacji, bo w przeglądarkach IE oraz Microsoft Edge nie można było dodać niektórych produktów do koszyka i pojawiała się informacja: Uzupełnij ilości przy wybranych produktach

blad kqs

Na dzień publikacji tego wpisu, problem jest już rozwiązany więc jeśli dokonałeś aktualizacji  przed dniem 19.11.2017 to musisz ją wykonać ponownie.

Samo pojawienie się tego okna popup jest ciekawym rozwiązaniem, lecz na dzień dzisiejszy nie ma możliwości edycji pola wewnątrz ( zmiana układu ).

Pozostawiona w konfiguracji sklepu opcja : Przenoś do koszyka po dodaniu produktu do koszyka – aktualnie na nic się nie przydaje, gdyż niezależnie od zaznaczenia tej opcji, pojawi się okno popup z informacją że produkt został dodany do koszyka i 2 odnośniki ( Kontynuuj zakupy i Przejdź do koszyka )

popup koszyk kqs

Zniknęła też zmienna: {KOSZYK_INFO} dzięki której wcześniej można było takie okna popup tworzyć samemu – lub wyświetlać to w innej formie ( paska lub animacji ).

koszyk info

Informacje o cookies

Informacje o cookies w sklepie to ważny element w sklepach od wielu lat, i dziwi mnie że został dopiero wprowadzony do sklepu jako standard z opcją włączenia tego komunikatu w panelu administratora ( a konkretnie w konfiguracji ). Do tej pory trzeba było umieszczać osobne skrypty z informacją o cookies a nie każdy właściciel sklepu wiedział co, gdzie i jak ma to wdrożyć.

Informacje o terminie zakończenia promocji

Szczegółowo opisałem to w jednym z ostatnich wpisów, więc wiele sklepów które aktualizowały oprogramowanie jeszcze we wrześniu mogą posiadać ta opcję.

Więcej o tej opcji znajdziecie w Termin promocji produktów

 

Zniżki kwotowe i procentowe przy promocjach

Nowe zmienne pojawiły się nie tylko na stronie produktu ale też i w katalogu produktów ( czyli na liście produktów w danej kategorii ). Przez umieszczenie zmiennej: {ZNIZKA_INFO} mamy możliwość pokazania konkretnej wartości zniżki w kwocie brutto lub procentowo.

Zastosowanie tego na stronie produktu spowoduje wyświetlenie informacji o oszczędności jaką klient będzie miał za zakup produktu będącego w promocji. Poniżej przykład wykorzystania tego modułu

upust kqs

Sortowanie produktów według popularności

Przeglądając dowolną kategorię w sklepie, mieliśmy możliwość sortowania produktów po 3 parametrach : po nazwie, po cenie, po dacie dodania. Teraz doszła kolejna możliwość sortowania produktów wg. popularności.

popularność kqs sortowanie

Nowe szablony graficzne

Co jakiś czas do sklepu dochodzą nowe szablony graficzne elementów jakie możemy sobie ostylować wg. swoich potrzeb. W ostatnich wersjach sklepu została udostępniona podstrona logowania dzięki czemu można było ułożyć poszczególne pola w inny niż standardowy sposób. W tej wersji mamy możliwość ostylowania i zmiany układu podstrony z rejestracją klienta oraz podstrony z wyszukiwarką ( zaawansowaną wyszukiwarką )

A że jest to dość nowa opcja, to jeszcze nie było okazji by wdrożyć nowy układ w sklepie klienta.

Kopiowanie zamówień

Funkcja ta jest sporym ułatwieniem dla sklepów które same dodawały zamówienia klientów do panelu administratora, lub chciały wygenerować zamówienie identyczne lub podobne do poprzedniego. W tym wypadku opcja kopiowania zamówień jest sporym ułatwieniem, gdyż wystarczy tylko skopiować dane zamówienie i zmienić w nim dane nabywcy lub produkty.

Więcej statystyk w sklepie

Niedawna przebudowa statystyk sprzedaży w sklepie KQS  nie była ostatnią zmianą w tym dziale, bo teraz mamy ich więcej:

  • PA – statystyki sprzedaży rozszerzone na wszystkie miesiące i lata
  • PA – dodane zestawienie zysków w statystykach sprzedaży
  • PA – dodany podział na hurt i detal w statystykach sprzedaży

 

Podsumowanie

Po zmianach jakie zostały wprowadzone do oprogramowania sklepu słyszałem same pozytywne opinie, niektórzy zastanawiali się tylko dlaczego aż tyle trzeba było czekać by dana opcja pojawiła się w oprogramowaniu. Na pewno nie jest to koniec zmian i sami oczekujemy że niebawem pojawią się nowe opcje. To też dobry czas na wykonanie aktualizacji swojego sklepu bo większych błędów już nie powinno być, a te które były ( i o których wiedziałem ) – zostały poprawione.

 

 

 

 

Dodaj komentarz