livechat do sklepu kqs

Sporo czasu minęło odkąd znalazłem pierwszy ciekawy livechat na sklep internetowy który całkiem fajnie się sprawdza i co ważne – zwiększa sprzedaż w sklepie. Takie innowacyjne rozwiązania to właśnie rozmowa w trybie live która skraca czas nawiązania kontaktu z klientem zainteresowanym zakupami w sklepie.

Pierwszy liveChat jaki wpadł w moje ręce był zoopim – darmowy w wersji podstawowej, a dla bardziej zaawansowanych ustawień trzeba było kupić wersję BASIC za ok 11$ miesięcznie.

Dzisiaj trafiłem na jeszcze fajniejszy chat na sklep internetowy, dzięki któremu możemy podejrzeć klienta a konkretniej to, w jaki sposób porusza się po sklepie i w które miejsca wchodzi. W postaci filmu dostaniemy pełny podgląd ekranu oraz ruchy myszką oraz kliknięcia co jest ciekawym narzędziem do zrozumienia zachowań klientów w sklepie. Jest to Smartsupp który w wersji darmowej ma nieograniczoną ilość agentów ( dla przykładu zoopim miał w wersji FREE tylko 1 agenta ) oraz nielimitowaną ilość prowadzonych konwersacji w danym momencie.

Dodatkowo jest 14-dniowa historia chatu oraz można w ciekawy sposób zmienić wygląd graficzny, ale nie aż tak bardzo jak w wersjach STANDARD czy PRO gdzie jest możliwość zmiany wyglądu z poziomu własnych styli css.

W wersji darmowej, mamy ograniczenie co do ilości nagrań video – 100 / 1 dzień, a okres przechowywania nagrań to tylko 1 dzień. Dlatego jeśli wykupimy płatną wersję chatu, to dostaniemy nielimitowaną ilość nagrań oraz 10 dniowy okres przechowywania.

Jak dla mnie jest to aktualnie nr. 1 wśród livechatów jakie testowałem, szczególnie że jeszcze kilka dni temu trafiłem na całkiem darmowy dodatek do sklepu który posiada funkcje samego nagrywania odwiedzających Smartlook i jest to dodatek tej samej firmy co liveChat Smartsupp.

Zachęcam do spróbowania tego rozwiązania u siebie ( nawet samego nagrywania zachowań i poruszania się po sklepie klientów ) a zapewne dowiecie się o swoim sklepie więcej niż myśleliście.

Chcesz spróbować u siebie w sklepie?
Utwórz darmowe konto

Instalacja LiveChat

Po rejestracji na stronie przechodzimy do działu „Utwórz darmowe konto” a następnie zobaczymy Panel powitalny i klikamy „Dalej”. Pojawi nam się okno:

instalacja livechat

Pobieramy kod ( kopiujemy go ) i wklejamy do naszego sklepu do działu : Ustawienia / Konfiguracja w polu :

Dodatkowa treść w sekcji <head></head> sklepu.

kqs konfiguracja head

Po prawidłowym umieszczeniu kodu, na stronie https://dashboard.smartsupp.com/ będziemy widzieli cały panel statystyk i ustawień. Dostaniemy też 30 dniowy trial zawierający wszystkie funkcje PREMIUM.

Na naszym sklepie pojawi się w prawym dolnym rogu ekranu widget dzięki któremu będzie możliwa komunikacja z klientem, a na stronie smartsupp w panelu – pojawią się wszystkie informacje na temat osób aktualnie będących na sklepie oraz pozostałe statystyki i ustawienia. Swój status dostępności jest widoczny w prawym górnym rogu ekranu i można go zmienić w każdej chwili.

Konfiguracja ustawień LiveChat

Przechodząc do działu Administracja / Auto-Wiadomości mamy możliwość ustawienia domyślnych wiadomości jakimi są :

  • Podziękowanie za 1 wizytę
  • Podziękowanie za 2 wizytę
  • Informacja o zajętości ( w przypadku gdy prowadzimy już jakąś rozmowę z innym klientem )

Ustawienia każdej z automatycznej wiadomości jest możliwe poprzez jej edycję – mamy możliwość wpisania nazwy własnej, opisu wiadomości, ustawień co do momentu w którym dana wiadomość ma się klientowi pojawić, i najważniejsza rzecz : treść wiadomości. Oprócz domyślnych wiadomości możemy też dodać swoje ustawiając je wg. swoich potrzeb.

W dziale Administracja / Wiadomości-offline  mamy możliwość ustawienia adresu e-mail na którego będą wysyłane wiadomości w momencie gdy jesteśmy offline ( czyli nie ma nas przed komputerem ).

Jeśli sklep internetowy obsługuje kilka osób, możemy je dodać jako Agenta w dziale: Administracja / Agenci

Podczas dodawania nowej osoby ( agenta ) mamy możliwość wpisania mu Nazwy wyświetlania w oknie liveChatu, nazwy wewnętrznej ( czyli nazwy własnej – widocznej w naszych ustawieniach ), adresu e-mail oraz hasło. Taki agent może posiadać pełny dostęp lub ograniczony ( bez możliwości modyfikacji ustawień – głównie służy tylko do rozmowy z klientem ).

Ustawienia kolorystyczne możemy zmienić w dziale Ustawienia / Chat box gdzie skonfigurujemy wygląd chatu wg. własnych upodobań.

 

5 thoughts on “LiveChat z podglądem ekranu klienta

  1. to jest niemożliwe co ja widzę po zainstalowaniu tego livechata. Faktycznie jest tak że nagrywa wszystko i można podglądać, ale śledzenie klientów jest na tyle fajne, że w sumie ciągle jestem online na czacie więc klienci mogą pisać. Wciąga to strasznie ale efekty widać, bo nie wiem czy klient był zdecydowany czy nie, ale po rozmowie z nim przez tą aplikację dokonał zakupu i widziałam jak składa zamówienie. Śmiało polecam wszystkim bo właśnie instaluję to na inne sklepy i strony które mamy – wystarczy ten sam kod na wszystkie strony.

  2. pomocy… 🙂 zainstalowałam u siebie czat jest ok. Ale jak się wchodzi do panelu administracyjnego? Kompletnie się pogubiłam. Będę wdzięczna za podpowiedź.

Dodaj komentarz