livechat do sklepu kqs

Sporo czasu minęło odkąd znalazłem pierwszy ciekawy livechat na sklep internetowy który całkiem fajnie się sprawdza i co ważne – zwiększa sprzedaż w sklepie. Takie innowacyjne rozwiązania to właśnie rozmowa w trybie live która skraca czas nawiązania kontaktu z klientem zainteresowanym zakupami w sklepie.

Pierwszy liveChat jaki wpadł w moje ręce był zoopim – darmowy w wersji podstawowej, a dla bardziej zaawansowanych ustawień trzeba było kupić wersję BASIC za ok 11$ miesięcznie.

Dzisiaj trafiłem na jeszcze fajniejszy chat na sklep internetowy, dzięki któremu możemy podejrzeć klienta a konkretniej to, w jaki sposób porusza się po sklepie i w które miejsca wchodzi. W postaci filmu dostaniemy pełny podgląd ekranu oraz ruchy myszką oraz kliknięcia co jest ciekawym narzędziem do zrozumienia zachowań klientów w sklepie. Jest to Smartsupp który w wersji darmowej ma nieograniczoną ilość agentów ( dla przykładu zoopim miał w wersji FREE tylko 1 agenta ) oraz nielimitowaną ilość prowadzonych konwersacji w danym momencie.

Dodatkowo jest 14-dniowa historia chatu oraz można w ciekawy sposób zmienić wygląd graficzny, ale nie aż tak bardzo jak w wersjach STANDARD czy PRO gdzie jest możliwość zmiany wyglądu z poziomu własnych styli css.

W wersji darmowej, mamy ograniczenie co do ilości nagrań video – 100 / 1 dzień, a okres przechowywania nagrań to tylko 1 dzień. Dlatego jeśli wykupimy płatną wersję chatu, to dostaniemy nielimitowaną ilość nagrań oraz 10 dniowy okres przechowywania.

Jak dla mnie jest to aktualnie nr. 1 wśród livechatów jakie testowałem, szczególnie że jeszcze kilka dni temu trafiłem na całkiem darmowy dodatek do sklepu który posiada funkcje samego nagrywania odwiedzających Smartlook i jest to dodatek tej samej firmy co liveChat Smartsupp.

Zachęcam do spróbowania tego rozwiązania u siebie ( nawet samego nagrywania zachowań i poruszania się po sklepie klientów ) a zapewne dowiecie się o swoim sklepie więcej niż myśleliście.

Chcesz spróbować u siebie w sklepie?
Utwórz darmowe konto

Instalacja LiveChat

Po rejestracji na stronie przechodzimy do działu “Utwórz darmowe konto” a następnie zobaczymy Panel powitalny i klikamy “Dalej”. Pojawi nam się okno:

instalacja livechat

Pobieramy kod ( kopiujemy go ) i wklejamy do naszego sklepu do działu : Ustawienia / Konfiguracja w polu :

Dodatkowa treść w sekcji <head></head> sklepu.

kqs konfiguracja head

Po prawidłowym umieszczeniu kodu, na stronie https://dashboard.smartsupp.com/ będziemy widzieli cały panel statystyk i ustawień. Dostaniemy też 30 dniowy trial zawierający wszystkie funkcje PREMIUM.

Na naszym sklepie pojawi się w prawym dolnym rogu ekranu widget dzięki któremu będzie możliwa komunikacja z klientem, a na stronie smartsupp w panelu – pojawią się wszystkie informacje na temat osób aktualnie będących na sklepie oraz pozostałe statystyki i ustawienia. Swój status dostępności jest widoczny w prawym górnym rogu ekranu i można go zmienić w każdej chwili.

Konfiguracja ustawień LiveChat

Przechodząc do działu Administracja / Auto-Wiadomości mamy możliwość ustawienia domyślnych wiadomości jakimi są :

  • Podziękowanie za 1 wizytę
  • Podziękowanie za 2 wizytę
  • Informacja o zajętości ( w przypadku gdy prowadzimy już jakąś rozmowę z innym klientem )

Ustawienia każdej z automatycznej wiadomości jest możliwe poprzez jej edycję – mamy możliwość wpisania nazwy własnej, opisu wiadomości, ustawień co do momentu w którym dana wiadomość ma się klientowi pojawić, i najważniejsza rzecz : treść wiadomości. Oprócz domyślnych wiadomości możemy też dodać swoje ustawiając je wg. swoich potrzeb.

W dziale Administracja / Wiadomości-offline  mamy możliwość ustawienia adresu e-mail na którego będą wysyłane wiadomości w momencie gdy jesteśmy offline ( czyli nie ma nas przed komputerem ).

Jeśli sklep internetowy obsługuje kilka osób, możemy je dodać jako Agenta w dziale: Administracja / Agenci

Podczas dodawania nowej osoby ( agenta ) mamy możliwość wpisania mu Nazwy wyświetlania w oknie liveChatu, nazwy wewnętrznej ( czyli nazwy własnej – widocznej w naszych ustawieniach ), adresu e-mail oraz hasło. Taki agent może posiadać pełny dostęp lub ograniczony ( bez możliwości modyfikacji ustawień – głównie służy tylko do rozmowy z klientem ).

Ustawienia kolorystyczne możemy zmienić w dziale Ustawienia / Chat box gdzie skonfigurujemy wygląd chatu wg. własnych upodobań.

 

5 thoughts on “LiveChat z podglądem ekranu klienta

  1. to jest niemożliwe co ja widzę po zainstalowaniu tego livechata. Faktycznie jest tak że nagrywa wszystko i można podglądać, ale śledzenie klientów jest na tyle fajne, że w sumie ciągle jestem online na czacie więc klienci mogą pisać. Wciąga to strasznie ale efekty widać, bo nie wiem czy klient był zdecydowany czy nie, ale po rozmowie z nim przez tą aplikację dokonał zakupu i widziałam jak składa zamówienie. Śmiało polecam wszystkim bo właśnie instaluję to na inne sklepy i strony które mamy – wystarczy ten sam kod na wszystkie strony.

  2. pomocy… 🙂 zainstalowałam u siebie czat jest ok. Ale jak się wchodzi do panelu administracyjnego? Kompletnie się pogubiłam. Będę wdzięczna za podpowiedź.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.