kqs porady

Internet to wygoda szczególnie dla kupującego. Kilka kliknięć myszką, wpisanie danych do wysyłki wymagają mniejszego nakładu czasu niż pójście do stacjonarnego sklepu. Chcąc zatrzymać klienta w swoim sklepie internetowym należy ułatwić mu wszystkie czynności związane z dodaniem produktu do koszyka oraz wypełnieniu formularza dostawy.

Chciałbym przedstawić kilka kwestii o których nowi posiadacze ( właściciele ) sklepu internetowego nie mają bladego pojęcia.

Rozumiem, że każdy kto chce założyć swój sklep internetowy chce być oryginalny i tworzy nietypowy layout licząc na większe zainteresowanie, ale należy pamiętać też o tym, że internauci mają swoje sposoby zachowań więc intuicyjność odgrywa tutaj dużą rolę.
Wszystkie informacje trzeba podawać „na tacy”widoczny kontakt, koszyk i wyszukiwarka. Jest dużo sklepów internetowych gdzie takie informacje są po prostu niewidoczne lub giną na tle produktów i informacji jakie sprzedawca chce przekazać klientowi. Widziałem tez sklepy w którym lista kategorii była bardzo długa a pod nią był wstawiony koszyk. Wystarczy sobie wyobrazić co widział ( a raczej czego nie znalazł ) klient po dodaniu produktu do koszyka. Pierwszym odruchem byłoby dodanie tego produktu ponownie i tak w kółko, aż do momentu kliknięcia w X na pasku przeglądarki i znalezieniu innego sklepu z tym samym produktem.

Dodaj do koszyka

Proces składania zamówienia należy zminimalizować – im mniej kliknięć tym lepiej, dlatego po dodaniu produktu do koszyka powinien on być widoczny na pierwszy rzut oka, lub po dodaniu produktu należałoby skierować klienta prosto do listy jego produktów w koszyku.

Kilka miesięcy temu właściciel jednej firmy z która współpracuję , oświadczył mi, że jego klienci sklepu internetowego to „debile” . Posiadając już własny sklep internetowy także dojdziesz do tego wniosku, bo znajdą się osoby które nie będą mogły odnaleźć przycisku „dodaj produkt do koszyka”.  Aby to uczynić właściciel sklepu umieścił na stronie produktu wielki przycisk z napisem „DODAJ TEN PRODUKT DO KOSZYKA”

Zadziałało ! Ułatwił im bardzo możliwość zakupu w swoim sklepie.  Nie oznacza to, że ikona przycisku dodawania do produktu musi być na „pół monitora” – mniejsza ikona tez się sprawdza, lecz trzeba ją umieścić w odpowiednim miejscu by klient mógł szybko to odnaleźć i sprawić, by nie wtapiała się w grafikę utrudniając tym samym jej odnalezienie.

Tak samo jak i w stacjonarnym sklepie, klienci chcą ( mogą ) płacić kartą. Szybki przepływ gotówki od klienta do sklepu internetowego powoduje skrócenie czasu realizacji zamówienia. Więc zakładając sklep internetowy należy brać pod uwagę możliwość płacenia kartą lub jednym z systemów płatności elektronicznych.

Koszty wysyłki

Koszty wysyłki – często się zdarza, że klient będąc w sklepie internetowym nie ma pojęcia ile wyniesie całkowita jego wartość zamówienia z kosztami przesyłki. Takie informacje można przekazać na kilka sposobów. Stworzenie stałego boxu z informacją o kosztach wysyłki lub dodanie informacji na podstronie produktu blisko ceny danego produktu i całego systemu dodawania produktu do koszyka.

Zapytaj o produkt

Pytania od klientów uzyskać można na wiele sposobów w zależności od wygody i posiadanych umiejętności danej osoby. Osoby starsze głównie będą szukały sposobu na kontakt telefoniczny, młodsze osoby skorzystają z komunikatorów lub poczty elektronicznej.

Popularne jest umieszczenie wszystkich możliwych form kontaktu ze sklepem czyli numeru telefonu, adresu e-mail, skype, gg i ew. czat on-line.

Nie muszę chyba pisać, że dodanie pełnego adresu firmy to obowiązkowa rzecz , nie musi być widoczny na głównej stronie – do tego można wykorzystać dział „Kontakt” w którym umieszcza się pełne informacje odnośnie nazwy firmy, adres siedziby nr. NIP itp. Takie informacje zwiększają wiarygodność sklepu internetowego.

Ostatecznie trzeba pamiętać o regulaminie sklepu w którym trzeba zawrzeć wszystkie informacje odnośnie płatności i reklamacji. Pozwoli to uniknąć nieprzyjemnych konfliktów z kupującym.

Dodaj komentarz