Wpisanie ceny hurtowej i ceny detalicznej produktu w sklepie KQS daje możliwość sprzedaży hurtowej i detalicznej. Więc osoby chcące zrobić ze sklepu KQS hurtownię – mają duże pole do popisu ( szczególnie przy najnowszej wersji sklepu 3.4 ).
Statusy klientów w sklepie przy wersjach do 1.33 były jako „Detalista” oraz „Hurtownik” . Możliwość zmiany statusu klienta była przez Panel administracyjny sklepu w dziale :
Klienci / Zarejestrowani
klikając w ikonę „D” przy użytkowniku. Po kliknięciu ikona zmieniała się na „H” informując że dany klient ma status hurtownika. Automatycznie zmieniając mu status, klient wchodząc do sklepu widział ceny podawane w polach „Hurt” .
Taki podział cen dawał możliwość handlu bezpośrednio z odbiorcami końcowymi oraz z pośrednikami którzy handlują naszym towarem. Problem pojawiał się , gdy mamy kilku partnerów którym chcielibyśmy zaoferować różne ceny. Oczywiste jest, że stały partner dostanie maksymalnie niskie ceny, dlatego nowym hurtownikom ( partnerom ) należało by dać jeszcze inne ceny na produkty.
Problem rozwiązany jest przy najnowszej wersji 3.4 poprzez dodanie poziomów cen. Teraz można przypisać danego klienta do danego poziomu cenowego o ile wpiszemy ceny produktów w dany poziom .
Dodając lub edytując produkt mamy możliwość wpisania ceny detalicznej, ceny hurtowej oraz ceny poziomu 03, 04, 05 … poziomu 10. Następnie danego klienta przypisujemy do danego poziomu cenowego przez co będzie widział on ceny z danego poziomu.
Standardowo każdy nowy klient będzie posiadał status detalisty więc będzie widział ceny detaliczne.
Aby przypisać klienta do poziomu cenowego, należy wejść w :
Klienci / Zarejestrowani
edytujemy danego klienta i w miejscu „Grupa cenowa” wybieramy poziom cenowy.
Taki „kombajn cenowy” docenią na pewno hurtownie które postawiły na ten skrypt.