Odbędzie się już po raz 7 i ma na celu popularyzację zakupów internetowych oraz przekonanie klientów do prostych, szybkich oraz bezpiecznych zakupów w sklepach internetowych. Zazwyczaj dzień ten przypadał w pierwszych dniach grudnia, w tym roku odbędzie się już w listopadzie a dokładnie 29 listopada 2016 roku.
Co roku, liczba sklepów biorących udział w DDD ( Dniu Darmowej Dostawy ) powiększa się, a cała lista sklepów dostępna jest pod adresem dziendarmowejdostawy.pl .
Początkowo liczba sklepów biorących udział w tej akcji, nie przekraczała nawet 1000. Co roku liczba sklepów rośnie, a akcje promocyjne związane z tym dniem są coraz większe.
O co dokładnie chodzi
Przystępując do akcji DDD, oferujemy klientowi bezpłatną wysyłkę zakupionych przez niego produktów w Twoim sklepie, niezależnie od wartości zamówienia. Wszystkie sklepy przystępujące do tej akcji są weryfikowane ( na etapie zgłaszania się sklepu do akcji ), przez co budujemy jeszcze większe zaufanie klienta do naszego sklepu. Trzeba pamiętać, że dla większości sklepów dopisanie się do tej akcji będzie świetną promocją sklepu tego dnia ( oraz dni poprzedzających tą akcję ), dzięki czemu w całkiem prosty i darmowy sposób przyciągniemy nowych klientów do swojego sklepu.
Według portalu eKomercyjnie.pl w badaniach jakie przeprowadzili po takiej akcji, wynika że powyżej 90% sklepów zadeklarowało zwiększony ruch na swoim sklepie oraz 80% sklepów potwierdziło zwiększoną liczbę zamówień tego dnia.
Więcej chyba nie muszę pisać że warto przystąpić do tej akcji – zwiększony ruch na stronie zawsze generuje większą ilość zamówień, tym bardziej że możemy ten ruch mieć całkowicie za darmo w naszym sklepie. Wystarczy przyłączyć się do akcji pod adresem dziendarmowejdostawy.pl .
Jak ustawić darmową wysyłkę
Pamiętaj, że po przyłączeniu się do tej akcji jesteś zobowiązany tego dnia ustawić darmową wysyłkę wszystkich swoich produktów w sklepie. Po przejściu weryfikacji Twojego sklepu, najlepiej umieścić banner na sklepie informujący klientów, że tego dnia kupują bez kosztów przesyłki. Nie tylko na stronie głównej, ale i na każdej karcie produktowej ( wystarczy tam mały banner z informacją typu “czytaj więcej” która przekieruje go na podstronę opisową w Twoim sklepie ). Warto budzić zaufanie klienta w każdy możliwy sposób – a także z wyprzedzeniem a nie tylko w Dniu Darmowej Dostawy.
W dziale Ustawienia / Formy przesyłki możemy dodać nową przesyłkę o nazwie “Darmowa Dostawa” i ustawić jej koszt na 0,00 zł ( oraz minimalną i max. wagę o ile koszty wysyłki w Twoim sklepie są wyliczane na podstawie wagi produktów ).
Możemy też edytować każdą z naszych przesyłek i wpisać im kwotę 0,00 zł w polu:
Wartość zamówienia od której sprzedawca pokrywa koszt przesyłki dla opłaty z góry
oraz w polu
Wartość zamówienia od której sprzedawca pokrywa koszt przesyłki dla opłaty przy odbiorze
Tak na prawdę wszystko zależy od nas, czy chcemy do tego wykorzystać istniejące formy przesyłki jakie są w sklepie, czy dodać nową formę przesyłki o nawie związanej z akcją DDD.
No zobaczymy jakie będą efekty. Zapisałam się i dam znać czy faktycznie to coś warte – bo za darmo.