Czy widziałeś już to SEO w sklepie KQS

seo-kqs-optymalizacja

Pod koniec maja 2019r. pojawiła się nowa aktualizacja oprogramowania sklepu KQS.store 5.1 którą byłem bardzo zaskoczony. Takie zmiany w oprogramowaniu sklepu jak własne ustawienie SEO powinny być już dawno dawno temu wprowadzone i co więcej – przez brak takich ustawień wiele właścicieli sklepów internetowych rezygnowali na rzecz innego oprogramowania.

Do tego czasu bardzo dobrze można było zoptymalizować sklep KQS i go pozycjonować, jednak majowa aktualizacja sklepu przyniosła wiele ułatwień z tym związanych. Seo seo i jeszcze raz SEO – to słowa które powtarzały się wśród klientów z którymi prowadziłem rozmowy bo na prawdę mocno chcieli działać z pozycjonowaniem i  był to jeden z ważniejszych elementów jakie wymagali od sklepu.

Trzeba pamiętać, że podstawy SEO w sklepach internetowych to:

– możliwość ustawienia własnego meta title dla nazwy produktu ( bez względu na globalne ustawienia )…ilość znaków to max. 70

– możliwość ustawienia meta description dla danego produktu ( tutaj osobiście należy wpisać ) … ilość znaków to 70-155

– możliwość ustawienia własnego “meta keywords” już dawno nie jest istotna przy ocenie stron w google, więc trzeba o tym pamiętać i nie powielać błędów które podpatrujemy w konkurencyjnych sklepach

Aktualizacja KQS 5.1

W aktualizacji oznaczonej wersją 5.1 pojawiła się osobna zakładka w edycji produktu

zakłądka SEO w edycji produktu

w której możemy nadać Title strony produktowej oraz nazwy odnośnika.

Taka dodana nowa opcja spowodowała, ze możliwości pozycjonowania wzrosły bardzo mocno i każdy, kto w tym temacie jest trochę obeznany, będzie wiedział jak to wykorzystać.

Z pozostałych nowości jakie pojawiły się w tej wersji to m.in:

  • dodana możliwość wpisania nazwy szablonu faktury w integracji z ifirma
  • PA – faktury – plik JPK zaktualizowany do formatu JPK_VAT (3)
  • integracja z korporacjakurierska.pl zostaje usunięta
  • dodana obsługa formatów listów poleconych (S,M,L) w integracji z Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej
  • usunięte pole przesyłka_koszt z tabeli zamówień w bazie danych
  • PA – zamówienia – dodana informacja o sumie wartości zamówień bez kosztów przesyłki
  • PA – konfiguracja – opcja ‘Wyświetlaj ceny po rabacie klientom zarejestrowanym’ zostaje zmieniona na ‘Wyświetlaj ceny uwzględniając zniżki’ teraz obejmie wszystkich odwiedzających
  • PA – konfiguracja – usunięte pole z wyborem Rosnąco/Malejąco przy domyślnym sortowaniu
  • dział promocje i nowości z opcjonalnym dodatkowym menu kategorii po zaznaczenia w konfiguracji pola ‘Skrócone drzewo w nowościach, promocjach i wyszukiwarce’
  • kalkulacja najniższego kosztu dostawy produktu rozszerzona o dopuszczalne w przesyłce gabaryty
  • PA – zamówienia – usprawnione wyszukiwanie zamówień po numerze telefonu
  • PA – produkty – dodany filtr ‘produkty bez wybranego producenta’
  • PA – produkty – dodany filtr ‘produkty bez wybranej kategorii’
  • dodana zmienna do szablonu graficznego strony produktu
  • dodana obsługa gabarytów niecałkowitych
  • dodana opcjonalna zmienna {ODNOSNIK_REZYGNACJA} możliwa do wstawienia do treści wiadomości newslettera
  • dodana możliwość wyświetlenia okienka zapisu do newslettera
  • title produktu i fraza odnośnika dodana w importach/eksportach szablonów csv
  • iFirma – dodanie możliwości ustalenia wartości domyślnej pola Uwagi
    PA – dodany dział ‘Powiadom o dostępności’, w którym można zobaczyć listę produktów oczekiwanych

Jak widać, sporo usprawnień zostało wykonanych w Panelu administratora sklepu, ale też i część funkcjonalności zniknęła na zawsze. Trzeba pamiętać, że każde usunięcie pewnej integracji czy funkcjonalności w sklepie, wynika nie tylko z udoskonaleń względem  UI ( User Interface ), ale też spowodowana jest zmianą systemu czy też API u zew. partnerów jak np. moduły integracji z płatnościami czy też z firmami kurierskimi i pochodnymi im pośrednikami.

Aktualizacja KQS.store 5.2

Po ok 3 tygodniach od pojawienia się KQS.store 5.1 została wydana poprawka w której znalazła się możliwość ustawienia własnego adresu URL dla kategorii…czyli usprawnienie tego co otrzymała strona produktowa.

Tak samo jak w przypadku kategorii ( opis poniżej ) chodzi tutaj o to, że możemy dla dowolnej kategorii ustawić jej adres na zupełnie inny niż ten który do tej pory był generowany na podstawie nazwy kategorii.

Dla przykładu:

Wprowadzając produkt o nazwie:

284-1 CAMILLE Koszulowa sukienka z wiązaniem – CZERWONA

posiadającym wygenerowany przez sklep adres URL w postaci:

https://nazwadomeny.pl/p1392,284-1-camille-koszulowa-sukienka-z-wiazaniem-czerwona.html

możemy dla tego produktu ustawić zupełnie inny adres URL np:

https://nazwadomeny.pl/p1392,sukienka-koszulowa-z-wiazaniem-czerwona.html

Nazwa adresu URL jest wtedy stricte powiązana z ID produktu ( w tym wypadku p1392 ) oraz nazwą adresu odnośnika URL który wpiszemy w zakładce SEO na karcie produktu.

Początek września przyniósł nową aktualizację oznaczoną jako 5.2

Pełna lista modyfikacji KQS 5.2:

  • dodane edytowalne pola adresowe w integracji GLS
  • dodane tagi H2 oraz H3 do edytora opisów HTML WYSIWYG
  • nowa wersja edytora HTML tinymce v5
  • dodana możliwość definiowania fraz odnośników w kategoriach
  • dodane pole ‘Pomiń sprawdzenie restrykcji’ do integracji DHL24
  • dodany filtr zakres dat w zamówieniach
  • dodane pole wyboru daty terminu faktury
  • dodana opcja w konfiguracji ‘Nie wysyłaj do klienta potwierdzenia zamówienia’
  • dodane pole {OCENA} w szablonie strony produktu
  • dodana możliwość wyświetlenia średniej oceny na liście produktów
  • dodane pole wizytówka #2 w kategoriach
  • dodany dział ‘Oferty’ w panelu administracyjnym
  • dodana możliwość generowania bonów na darmową przesyłkę
  • dodane wysyłanie emaila do klienta przy scalaniu zamówień
  • logowanie klienta na ciastkach na 365 dni zamiast sesji
  • kod rabatowy za dopisanie do newslettera
  • dodana możliwość wyświetlenia całej galerii w katalogu produktów

Usprawnienia w wersji sklepu KQS.store 5.2 w kwestii SEO to głównie dodanie takich samych możliwości ustawień, co w przypadku strony produktowej. Czyli możliwość ustawienia własnego adresu URL dla konkretnej kategorii, a tą możliwość znajdziemy przy dodawaniu kategorii lub przy jej edycji.

Co jeszcze przynosi ze sobą aktualizacja do nowej wersji?

Temat ocen produktów w sklepach internetowych jest bardzo wrażliwym tematem, bo spowodowane jest prowadzoną polityką wzajemnej ( często też płatnej ) adoracji za odpowiednie profity przez duże firmy.

Dodatek średniej oceny produktu był wprowadzony już dawno temu przez Nasz zespół MEGAMO co otworzyło “drzwi” na możliwość wykorzystania tego w mikrodanych ( Rich Snippet ).

mikrodane rich snippet dane strukturalne

Każdy z Nas spotkał się podczas przeglądania wyników wyszukiwania google z ocenami w formie gwiazdek, ale nie każdy z Nas wiedział czy można to wykorzystać we własnym sklepie. Stworzony przez Nas dodatek do sklepów KQS.store ogarnia ten temat i działał bardzo dobrze.

Pamietajcie, że dane strukturalne mozna sprawdzić zawsze na stronie:

https://search.google.com/structured-data/testing-tool

Wystarczy skopiować tam adres URL strony produktowej i zobaczyć wynik.

Co dalej?

W nowej wersji sklepu 5.2 pojawił się nowy edytor tekstu WYSWIG… w większości Was nic to nie mówi, ale podpowiem, że ułatwia sprawy związane z wprowadzaniem kodu czy też treści. Byleby treść nie była kopiowana z edytorów tekstu typu Word czy innego typu programów w których są wprowadzone treści, ale o tym pisałem tutaj:

Dlaczego nie kopiować opisów producenta

W najnowszej wersji sklepu możecie znaleźć edytor HTML Tinymce v5 który jest jednym z bardziej popularnych edytorów treści. Brawo! Oczywiście dla Krzysztofa Szmeltera który jednak wprowadza aż takie nowości do oprogramowania. Szacunek!

Seo Kategorii

Kolejna nowość w sklepie KQS.store która powoduje “roszady” odnośnie pozycjonowania, bo jeśli treść wizytówki kategorii dało się do tej pory wstawić tylko w 1 miejsce ( albo nad produktami, albo pod produktami ), tak teraz można rozdzielić treść pod SEO na 2 części. Do tego służą 2 zmienne:

wizytówka kategorii

Newsletter i kod rabatowy

Temat zapisu do newslettera w zamian za otrzymanie kodu ( lub bonu kwotowego ) jest “oklepany” od wielu lat. Wszystkie sklepy ( w sumie w większości ) stosowały taką opcję  – tylko czy trzeba było czekać tyle lat  na taką funkcjonalność w sklepie KQS? Oczywiście że nie – bo Nasze dodatki są zawsze widoczne na stronie i działają w każdej wersji oprogramowania sklepu.

KQS ułatwił dla klientów tą sprawę i w nowej wersji sklepu uzupełnił dział konfiguracji o nowe możliwości.

newsletter w sklepie kqs.store popup

W konfiguracji okna “popup” mamy możliwośc ustawienia ilości sekund- od momentu wejścia na sklep – po których siępojawi to okno.

Dodatkowo możemy ustawic wartość bonu kwtyowego w zł, termin ważności i minimalną wartość zamówienia ( po przekroczeniu której bon będzie obowiązywał ) oraz termin ważności bonu jako liczbe dni ( od momentu zapisania sie do newslettera ).

Proste? Bardziej się nie da…bo to funkcjonuje od wielu lat w prawie wszystkich sklepach internetowych.

Galeria zdjęć na liście produktów

Nie sprawdzałem oraz nie korzystałem z tej funkcjonalności…będzie potrzeba – wtedy opiszę dodatek który pojawił się w nowej wersji sklepu.

W tej kwestii akurat możliwości wdrożenia i wykorzystania sklepu KQS.store zależą tylko i wyłącznie od osoby / firmy która chce wykorzystać daną funkcjonalność. Znamy mniej więcej funkcjonalność i działanie tego dodatku, ale nie możemy go pokazać gdyż nie ma aktualnie sklepu który by chciał to wykorzystać

Reasumując

Nowe dodatki w sklepie KQSstore to głównie usprawnienie SEO oraz nowe możliwości jeśli chodzi o konfigurację i stronę poruszania sie w panelu administratora.

Zawsze słyszę pytanie: czy warto aktualizować?

TAK ! Warto – a pytasz skąd  brać aktualizację? No to masz link:

http://www.kqs.pl/k9,aktualizacje.html

który działa zawsze.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.