kqs.store formy przesyłki

Ponad 8 lat minęło od ostatniego artykułu związanego z formami przesyłek w sklepie internetowym, ale jak zauważam – nie ma to kompletnie wpływu na zachowania klientów podczas dokonywania zakupów. Od zawsze wybór przesyłki dla klienta miał być prosty i czytelny, a w czasach minimalizmu – ograniczony do kilku pozycji.

W czasach, gdy jedne firmy kurierskie kończą swoją działalność ( zostawiając po sobie nie miłe wspomnienia ), te drugie ciągle utrzymują się na rynku i są mniej lub bardziej lubiane przez klientów robiących zakupy w sieci. Choć w głównej mierze, to konkretny kierowca reprezentuje daną firmę, tak w rzeczywistości dostaje się po głowie konkretnej korporacji kurierskiej.

To, że sami mamy bardzo dobre doświadczenia z konkretną firmą kurierską, nie oznacza, że pracownik tej firmy na drugim końcu Polski będzie świadczył ten sam poziom. Dlatego wybór formy przesyłki przez klienta Twojego sklepu internetowego będzie stricte powiązany z jego relacjami z konkretnym kierowcą w jego mieście który dostarcza mu paczki.

I tak już było od dawna, jest i będzie – a kierowcy firmy kurierskiej ciągle się zmieniają, co może tworzyć kolejne zawirowania w relacji kurier-klient.

Żeby przedstawić idealne rozwiązanie w doborze form przesyłek w sklepie internetowym, trzeba zastanowić się bardziej nad tematem, bo przyzwyczajenia klientów są stricte powiązane z bezproblemowym dostarczeniem paczki ze sklepu.

Jakie formy przesyłki

Standardowe formy przesyłek jakie każdy sklep powinien posiadać to:

  • Poczta Polska – zazwyczaj paczki do 1kg ( w zależności od podpisanej umowy, koszty mogą być na prawdę atrakcyjne )
  • Paczkomaty Inpost – baaardzo chętnie wybierany punkt dostawy dla klientów którzy wolą odebrać paczkę wtedy, kiedy chcą.
  • Kurier – teoretycznie dostawa pod drzwi w 24h, ale nie zawsze tak jest ( wszystko zależy od kierowcy w miejscowości kupującego )
  • Odbiór osobisty – nie zawsze będzie to odbiór “od ręki”, co warto w opisie takiej formy przesyłki zawszeć.

Jakie formy przesyłki będą odpowiednie dla Naszego sklepu? WSZYSTKIE !

A to dlatego, żeby dać klientowi pełną ofertę możliwości dostarczenia produktu ze sklepu internetowego. Posiadając takie podstawowe formy przesyłek, na drugi plan może zejść już sama cena za przesyłkę.

A jak wiadomo, im więcej wysyłamy – tym lepszą ofertę możemy negocjować w konkretnej firmie przewozowej.

Cena za przesyłkę

Z reguły jest tak, że początkujące firmy działające na rynku e-commerce podpisujące umowę z danym przewoźnikiem, muszą zadeklarować miesięczną ilość paczek. Nikt z Nas nie wie, jaka ilość zamówień będzie wpadała do sklepu, bo jest to związane z wieloma czynnikami.

Każda firma przewozowa ma przygotowany taki cennik dla początkujących firm o określonej deklaracji ilości paczek w miesiącu. Jeśli już wcześniej taki sklep potrafił wygenerować miesięczny target na poziomie >100 paczek – powinien dostać lepszy cennik.

Trzeba przemiatać, że im więcej paczek w miesiącu wysyłamy, tym lepsze warunki możemy negocjować…a takie udane negocjacje mogą wpłynąć na decyzję klienta podczas dokonywania zakupów w sklepie, bo cena za przesyłkę będzie niższa.

Koszty przesyłki

No i właśnie cena za przesyłkę odgrywa znaczącą rolę w wyborze formy przesyłki przez klienta. Może i różnica w cenie dostawy na poziomie 2,00 zł nie będzie aż tak duża, jak wygoda odbioru paczki.

Coraz więcej klientów wybiera droższą formę przesyłki pod warunkiem, że mają bardzo dobre relacje z kurierem ( a konkretnie z kierowcą tej firmy przewozowej ). Klienci sklepu, tak jak i My sami, chcemy kupować wygodnie i bez żadnych problemów, z miłą dostawą o porze dnia która Nam odpowiada.

Darmowa dostawa

Dlaczego oprócz popularnych “Black Friday” warto zastosować darmową przesyłkę? A to dlatego, że koszty przesyłki są jednym z ważniejszych kryteriów jakimi klient jest w stanie podjąć decyzję o zakupie.

Oczywiście, że nie każdy z Nas jest w stanie zaoferować darmową przesyłkę, dlatego warto zastosować taką formę przesyłki uzależniając to od kwoty zamówienia.

Dla przykładu, w sklepie KQS.store, mamy możliwość ustawienia darmowej dostawy dla określonych warunków:

  • ustawienie, który konkretnie produkt ma być wysyłany za darmo
  • ustawienie bezpłatnej dostawy tylko i wyłącznie przy płatności z góry ( czyli po przedpłacie na konto )
  • ustawienie bezpłatnej dostawy dla dowolnej formy przesyłki po przekroczeniu określonej sumy zamówienia ( niezależnie czy wpłata na konto czy za pobraniem – mamy możliwość ustawienia osobno kwoty po przedpłacie i za pobraniem )

Trzeba pamiętać, że najważniejsze czynniki decydujące o złożeniu zamówienia to:

  • niski koszt dostawy produktu
  • niska cena produktu
  • zniżka na zakup

Więc warto zrealizować możliwie wszystkie założenia klienta w sklepie. Choć ta darmowa dostawa ( czy też niski koszt wysyłki ) nie będzie głównym czynnikiem wpływającym na sam zakup w sklepie.

Tak samo, jak cena produktu nie wpływa relatywnie na sam zakup, bo czasami możliwość montażu ( w przypadku sklepów RTV ) której nie oferuje sklep konkurencyjny, czy też fachowa obsługa ( nie tylko telefoniczna ale i też “door-2-door” ) będzie tutaj głównym czynnikiem w podejmowaniu decyzji bez względu na cenę.

Śledzenie przesyłki

Proces powiadamiania poprzez e-mail – to dłuższy temat, dlatego chciałbym się ograniczyć w kilku zdaniach, a reszta będzie w osobnym wpisie którego podlinkuję tutaj.

Czy lubimy dostawać powiadomienia o przesyłce ? No jasne że tak! A klienci tym bardziej.

Powiadomienie o statusie zamówienia w sklepie KQS jest wysyłane z automatu – jest też możliwość wpisania nr. przesyłki który może być podlinkowany ( w komunikatach e-mail ). Ale problem pojawia się w przypadku wpisywania numeru paczki który nie jest linkiem bezpośrednim do zewnętrznej strony informującej klienta o statusie paczki. W tym momencie są 2 rozwiązania:

  • korzystanie z Baselinker, które opanowało do perfekcji statusy zamówień, informacji przesyłanych do klienta – na podstawie wprowadzonych wcześniej reguł i danych
  • napisanie do autora oprogramowania KQS.store w celu zmiany tego elementu z podziałem na wybrane formy przesyłki które klient wybrał

Formy płatności

Płatność w sklepie jest powiązana z konkretną forma przesyłki, możemy posiadać rożne formy płatności ( pobranie, płatność on-line ) niezależnie od wybranej przez klienta formy dostawy.

Dlatego w sklepie internetowym możemy dla odbioru osobistego, dodać tylko płatność gotówką ( bo np. nie posiadamy terminala ). A dla paczkomatów – płatność tylko po przedpłacie lub płatności online ( bez możliwości płatności podczas odbioru ).

Takie ustawienia w sklepie, dają Nam pełną kontrolę i nie dochodzi do sytuacji, gdy klient wybiera opcję zapłaty za towar która nie będzie mogła dojść do skutku z rożnych przyczyn.

W sklepie KQS.store, to właśnie podczas dodawania formy przesyłki, mamy możliwość zaznaczenia odpowiednich form płatności ( czy to wpłata na konto, płatność on-line, pobranie, raty lub leasing ).

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.